BadBoys
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


BadBoys forum voor ikariam.nl wereld Epsilon.
 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 aanvraag van Pamfilius

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Pamfiliu
Gast




aanvraag van Pamfilius Empty
BerichtOnderwerp: aanvraag van Pamfilius   aanvraag van Pamfilius Emptyma 27 dec - 10:50

Beste BB-leden,
Hierbij doe ik een aanvraag om tot jullie alliantie te mogen toetreden. Mijn gebruikersnaam is Pamfilius, maar de laatste letter wilde niet in het daarvoor bestemde vakje. Ik begin maar met het nalopen van jullie eisen:
Actief en veel aanwezig:
Ik speel elke dag op Ikariam en wel op gamma, delta en epsilon. Op gamma ben ik lid van Aveva, op delta van SaS en op epsilon van KnaK. Op gamma heb ik ongeveer 1,3 miljoen punten, op delta ca. 670.000 en op epsilon ca. 175.000.
Sportief naar vriend en vijand:
Laatst hadden we een gevecht dat we niet konden winnen (ik weet niet meer precies waar en tegen wie). Ik heb de tegenstandster toen gefeliciteerd met de perfecte verdediging. Tegen vrienden vecht je niet, maar ik geef ze geregeld wat gs, als ze dat nodig hebben.
Donaties:
Velen van jullie zitten op Brewios. Als je daar kijkt, zie je de donaties. Ik dacht dat ik mij niet hoef te schamen. De donaties op andere eilanden zijn navenant.
Loyaal en altijd klaar staan:
Als het even kan, help ik bondgenoten, maar als ik zie dat ze maar 5 hoplieten en geen vloot hebben om hun stad te verdedigen, dan laat ik het ook afweten. Het kost mij genoeg moeite om mijn eigen steden goed te verdedigen. Op epsilon heb ik een vrij hoge generalenscore, omdat ik graag belagers van het lijf houd. De praktijk wijst uit dat dat nodig is om te overleven, althans om verder te kunnen bouwen.
'Door en door baldadig':
Nou nee, daar ben ik te oud voor. En ik ben ook van de opvatting 'leven en laten leven'. Een ander wil ook plezier in het spel houden.
Ik wil van alliantie veranderen, omdat het bij Knak nogal rommelig is en ik er niets van te verwachten heb. Ik ben al diverse keren geplunderd, terwijl ze dat niet eens gemerkt hebben. Ook het voorstellen van de generaal vind ik onwerkelijk. Wilde hij een tijdje geleden een 'vriendschappelijke' oorlog tegen lil beginnen, vandaag kwam eenzelfde bericht om een vriendschappelijke oorlog tegen LuCa te beginnen. Als je op 2e kerstdag 's avonds net geplunderd bent door twee abi-leden, dan kun je begrijpen, hoeveel zin ik heb in een 'vriendschappelijke' oorlog tegen LuCa. Ik ben net bezig mijn leger in die stad weer op te bouwen. Het is een wereldvreemd voorstel, waardoor ik het vertrouwen in die ally begin te verliezen.
Ik laat het voorlopig hierbij. Als jullie vragen hebben, dan zal ik ze trachten te beantwoorden. Blijf a.u.b. wel een beetje terzake.
Vriendelijke groeten,
Pamfilius.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




aanvraag van Pamfilius Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanvraag van Pamfilius   aanvraag van Pamfilius Emptyma 27 dec - 20:06

Goeiemorgen Smile

Zoals ik je al eerder heb verteld werken we via een stemming.
Ik ga in een andere topic een poll opzetten voor je.
En nogmaals het duurt even voor je een definitief antwoord krijgt.

Ook ik heb al een eerste vraag voor je;
- waar zitten je steden gevestigd?

Greetzzzzz Catje
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




aanvraag van Pamfilius Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanvraag van Pamfilius   aanvraag van Pamfilius Emptydi 28 dec - 2:07

Heey Pamf Very Happy

Ik kan bevestigen dat je veel online bent, mijn vriendenlampje van jou op Gamma en Delta staat veel aan.
Hier op Epsilon had ik je niet in mijn lijst, maar jij bent meestal overal tegelijk bezig.

Ik heb ervaren dat je graag je bondgenoten helpt die kleiner zijn,
die krijgen soms stiekem wat toegestopt.

Ook weet ik dat jij je mannetje staat als iemand echt hulp nodig heeft.
Toen die ene keer dat ik nog KnaK was en ik BB ging ondersteunen,
toen was jij de eerste die terplekke was en ook mee hielp.

Ik snap dat je mensen die zichzelf niet goed verdedigen ook liever niet verdedigd.
Het is hier alleen wel de bedoeling dat je ongeacht dat soort dingen klaar staat voor elkaar.
Maar ja.... wie in BB zal zichzelf niet goed verdedigen?? Niemand lijkt me.

De standaard vraag vanuit de dames heeft hier steeds betrekking op zweepjes,
maar ik durf die vraag niet eens aan je te stellen... Laughing

Baldadig kan jij ondanks je leeftijd nog best zijn hoor vind ik!
Van mij een ja! Very Happy


ღ Groetjes,
Kya
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




aanvraag van Pamfilius Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanvraag van Pamfilius   aanvraag van Pamfilius Emptydi 28 dec - 5:00

Bereid je maar voor op een paar leuke vragenlijsten Wink

Hierbij mijn standaard vraag Very Happy

Ik eet vanaaf pannekoeken.(is pannekoeken goed geschreven of niet?)
Terug naar boven Ga naar beneden
Pamfiliu
Gast




aanvraag van Pamfilius Empty
BerichtOnderwerp: antwoord aan Catje   aanvraag van Pamfilius Emptydi 28 dec - 5:29

Hoi Cat je en Kya,
Ik ben vandaag (bij hoge uitzondering) even gaan shoppen in Groningen. Vandaar dat ik nu pas online ben.
Mijn steden zijn de volgende:
Doeschka op Engatia 53:56
Zora op Brewios 53;57
Annemie op Hazios 54;56
Denise op Halteios 56;57 en
Loes (evenals Zora) op Brewios 53;57.
Alleen Denise ligt voor mij op wat grotere afstand. Ik wilde een 2e marmereiland en daar was nog een plaats vrij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Pamfiliu
Gast




aanvraag van Pamfilius Empty
BerichtOnderwerp: antwoord aan Kya   aanvraag van Pamfilius Emptydi 28 dec - 6:44

Beste, ok zou bijna zeggen lieve Kya,
Badankt voor je positieve beoordeling. Vrienden gaan bij mij voor, zelfs als de ally ze wil plunderen. Dan ik doe ik niet mee. Ik geef geregeld iets weg, als dat in mijn vermogen ligt. Ik streef er niet naar om wereldheerser te worden, en zolang ik zelf goed kan boeren, mogen anderen een graantje meepikken. Je komt dan hoogstens iets langzamer vooruit. Aan SM heb ik nog nooit gedaan, dus ik heb geen zweepjes in huis. Ook is de kamasoetra niet mijn lijfboek, want ik heb er het acrobatische lijf niet voor. Ik heb met de Kerst ook geen wild zwijn, kangeroebiefstuk, reënbiefstuk of struisvogelbiefstuk gegeten, omdat ik de traditionele biefstuk lekker genoeg vind. Dat geldt ook voor mijn seksleven.
Baldadig, ja als ik die mooie plaatjes van jou en Catje zie, dan wordt mijn jachtinstinct wel weer een beetje wakker, maar ik ben mij bewust van mijn beperkingen.
Terug naar boven Ga naar beneden
p
Gast




aanvraag van Pamfilius Empty
BerichtOnderwerp: anwoord aanddking   aanvraag van Pamfilius Emptydi 28 dec - 6:49

Volgens de spelling waarmee ik ben opgevoed is pannekoeken juist geschreven. Vanaaf doet mij wat vreemder aan, hoewel ik het wel begrijp. Wat de Nederlands-Belgische taalcommissie nu voorschrijft, weet ik niet. Het zal wel pannenkoeken zijn, maar ik hecht aan die spellingsvoorschriften weinig waarde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




aanvraag van Pamfilius Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanvraag van Pamfilius   aanvraag van Pamfilius Emptydi 28 dec - 7:02

Lol.... Laughing


Heey maar Pamf, je aanvalspunten zijn nu 0.
Zou je die op gaan voeren als je BB werd?
Omdat vechten toch ook wel een beetje bij BB hoort?
Of ben je toch meer van het bouwen?
Dus wat ben je van plan met je leger te gaan doen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




aanvraag van Pamfilius Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanvraag van Pamfilius   aanvraag van Pamfilius Emptydi 28 dec - 8:50

Het ging mij eigelijk puur om dat woordje pannekoeken Razz
En aangezien vanaaf volgens mij een soort van dialect uit Apeldoorn is(aangezien iedereen het gebruikt hier xD) keur ik het helemaal goed xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Pamfiliu
Gast




aanvraag van Pamfilius Empty
BerichtOnderwerp: antwoord aan Kya   aanvraag van Pamfilius Emptydi 28 dec - 9:21

Ik heb inderdaad nul aanvalspunten. Als jullie een campagne uitvoeren, zal ik met genoegen meedoen en dan gaan de aanvalspunten vanzelf omhoog (en waarschijnlijk de verdedigingspunten ook, omdat er dan een tegenactie komt). Maar ik ga geen aanvalspunten verzamelen zoals sommige mensen op hyves vrienden verzamelen. Dus kleine spelers die mij niet lastig vallen, laat ik ongemoeid, 'leven en laten leven'. Een ally als TRRR heeft op delta het spel voor velen bedorven. Ze zijn ermee opgehouden, langdurig op vakantie of inactief. Ik vind dat jammer. Jullie hebben mij op Brewios - om maar een voorbeeld te noemen - ook met rust gelaten en daar ben ik nog steeds dankbaar voor. Die aanvalspunten worden ook allengs minder. Op gamma heb ik Athens een keer een pak slaag gegeven. Hij plunderde een kolonie van me en dat beviel met niet. Ik heb toen een groot leger opgebouwd en ben die gast achterna gegaan. Ik had daardoor een generale score van 15000 zoveel aangemaakt en heb hem de stad van een vriend uitgejaagd. En een tijdje later heb ik een vloot aangemaakt met meer dan 90 zwavelschepen en een groot leger om een regelmatige belager van een bondgenoot te stoppen. De ally heb ik in beide gevallen niet ingeschakeld. Ik kon het zelf af. Ik heb dus wel aanvalspunten gehad, maar ze zijn verdwenen. Ze verjaren kennelijk. Nu heb ik op gamma met 1,3 miljoen punten nul aanvalspunten. Ik zit er niet mee en ga gewoon door met het voorbereiden van mijn 9e eiland.
Die aanval van Athens is trouwens de enige aanval geweest die ik ooit heb ondervonden. Als ze zien dat je lelijk van je af kunt bijten, word je niet meer aangevallen.
Daarom leg ik ook sterk de nadruk op universiteiten, want studie loont meer dan oorlog voeren. Zo'n macho met een hele grote generale score en bijna geen onderzoekspunten doet me altijd een beetje aan straatvechters met een lage intelligentie denken. Uiteindelijk verliest hij het. Het is net als met de dinosaurus: te veel kracht en te weinig hersens.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




aanvraag van Pamfilius Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanvraag van Pamfilius   aanvraag van Pamfilius Emptydi 28 dec - 10:20

Maar wij zijn Velociraptors, Krachtig en Slim...
Terug naar boven Ga naar beneden
Pamfiliu
Gast




aanvraag van Pamfilius Empty
BerichtOnderwerp: antwoord aan nicoliaz   aanvraag van Pamfilius Emptydi 28 dec - 12:22

Ja dat is zo. Maar zij stammen uit een later tijdperk. Nadat de dino's in de krijtperiode van het mesozoicum waren uitgestorven, kwamen in het kenozoicum de zoogdieren op. In het tertiair al die oerbeesten en net name ook de chimpansee en de orang oetan. Die hadden al wat meer hersens. De orang oetan is naar mijn waarneming een uitermate lui beest en bezon zich, of er een manier was om niet te hoeven lopen. Hij dacht al aan velo's en de wat slimmere en meer ondernemende chimpansee werkte dat voor hem uit. Maar de chimpansee wilde natuurlijk zelf ook zo'n ding. En omdat hij op een mens lijkt, werd zo de idee van het ontvreemden geboren.
De pteranodon was een vliegend overblijfsel uit de krijtperiode, later werd hij de oerflamingo. Wie vliegen kan, kan zich snel uit de voeten maken (vliegend wel te verstaan). Een tussenfase tussen de pteranodon en de oerflamingo was de velociraptor, een soort vliegende velocipede-dief. In het kwartair heeft de oermens dit idee overgenomen en een deel daarvan heeft zich in een later stadium tot de ons bekende fietsendief ontwikkeld.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




aanvraag van Pamfilius Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanvraag van Pamfilius   aanvraag van Pamfilius Emptydi 28 dec - 12:40

Ik heb ergens gelezen dat je oud was... maar zo oud... haha...
Maar een duidelijk verhaal...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




aanvraag van Pamfilius Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanvraag van Pamfilius   aanvraag van Pamfilius Emptydi 28 dec - 23:05

beste pamfilius,

ik ben eigenlijk benieuwd hoe je leger samenstelling is? en hoe snel je een nw leger kan hebben? want zoals ik begrijp maar kan het verkeerd hebben heb je nog niet heel vaak gevochten? wel verdediging's acties begrijp ik maar plunder blijkbaar niet zo vaak of helemaal niet?

mvg
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




aanvraag van Pamfilius Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanvraag van Pamfilius   aanvraag van Pamfilius Emptydi 28 dec - 23:18

Vind ik ook wel interessant...

Welke samenstelling? (welke troepen en hoeveel)
lvl van je barakken?
upgrades van troepen?
lvl van je scheepswerf, en heb je boten?
schuilplaatsen?

ben je bekent met waven?
Terug naar boven Ga naar beneden
Pamfiliu
Gast




aanvraag van Pamfilius Empty
BerichtOnderwerp: antwoord aan denwar en nicoliaz   aanvraag van Pamfilius Emptywo 29 dec - 1:46

Nou jongens, daar gaan we dan.
Ik heb met verdedigen duidelijk meer ervaring dan met plunderen. Laatst werd ik geplunderd door abcfh van lil, nr. 21 van de generale score. Je kunt dan wel een tegenactie doen, maar je bent gedoemd om te verliezen. Je verstookt je troepen en geld dus onnodig. Dan kun je beter even je verlies nemen en gewoon weer opbouwen. Zijn buit was maar klein en gezien de overmacht waarmee hij kwam, was hij goedkoper af geweest, als hij die goederen op de markt had gekocht. En het plunderen van iemand die mij nog nooit iets gedaan heeft en (veel) zwakker is, staat mij tegen. Als je zo te werk gaat, haken die af en houd je alleen maar een paar grote allianties over die elkaar dan gaan bestrijden. Het principe leven en laten leven is uiteindelijk voor het spel voordeliger. Het onbeperkt kappen van de Braziliaanse bossen heeft wel tot gevolg dat er duizenden koeien meer op weilanden kunnen grazen, maar leidt ook tot het uitsterven van honderden diersoorten en planten, om van de Indianen nog maar niet te spreken. De natuur verarmt zienderogen. Zo ook het spel.
Ik speelde vroeger graag een partijtje schaak en speel nog steeds tafeltenniscompetitie. De indeling is (net als bij voetbal) in klassen. Het Nederlands team wordt nooit ingezet tegen een team uit de 4e klasse in Drenthe. Ze zouden winnen, maar er niet trots op zijn. Bij Ikariam zijn ze er wel trots op, abi heeft zelfs een aparte afdeling op zijn site voor plunderingen. Vol trots vertelt iemand dan, hoe hij heeft gewonnen met een buit van 2400 hout en een handjevol zwavel. Ik vind dat eerder zielig.
Het is een instelling die sommigen onder jullie misschien niet bevalt, maar ik ga mijn karakter niet verloochenen om lid te mogen worden van BB. In de sport zoek je ook alleen maar gelijkwaardige tegenstanders.
Dit even als woord vooraf.
Nog wat antwoorden op andere vragen:
Het level van mijn barakken is 15. Ik kan dus alle oorlogstuig maken, want door een grote waarde te hechten aan studie liggen bombardiers en duikboten binnen mijn bereik. Het level van mijn scheepswerven is 8, op een stadje na. Datzelfde stadje heeft een muurlevel van 14, terwijl de rest op 17 en 18 ligt. De barakken en scheepswerf zijn voldoende om alles te maken, maar het gaat natuurlijk niet al te snel. Als iemand mij geplunderd heeft en mijn leger heeft uitgemoord, gaat er een weekje overheen, voordat alles weer op orde is. Ik heb in elke stad boten liggen en een leger. Ik houd mij wat dat betreft aan de taktiek van de Japanners in WOII. Je zult elke stad (eiland) apart moeten veroveren. En dat gaat gepaard met veel verliezen, ook aan de kant van de aanvaller. Bovendien zorg ik ervoor dat ik nooit grote voorraden heb liggen. Mijn opslagplaatsen kunnen bijna alle 9000 gs veilig opbergen en ik verdeel mijn gs over die steden. Als ik iets wil upgraden, dan breng ik op 1 dag alles bij elkaar en waardeer het level van stad of muur op.
Momenteel ligt het level van mijn schuilplaatsen en muren wat beneden het level van de steden. Hoe meer inwoners je hebt des te meer geld komt er binnen, waarmee je goederen kunt kopen. Muur en schuilplaats moeten dan maar even wachten.
De term waven is mij bekend, hoewel ik het nooit toepas (te lui voor). Voor zover ik weet houdt het in dat je aanvalt en binnen 14 minuten een tweede golf versterkigen stuurt die voldoende is om het gevecht gaande te houden. Je trekt dan de eerste golf terug, repareert de schade (cq. vult verliezen aan) en stuurt die troepen dan weer terug.
Ik dacht dat ik alles naar beste vermogen heb beantwoord.
Pamfilius.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




aanvraag van Pamfilius Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanvraag van Pamfilius   aanvraag van Pamfilius Emptywo 29 dec - 2:16

Bedankt voor de aanvulling! alleen je hebt 1 vraag gemist... upgrades van je troepen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Pamfiliu
Gast




aanvraag van Pamfilius Empty
BerichtOnderwerp: antwoord aan nicoliaz   aanvraag van Pamfilius Emptywo 29 dec - 2:35

Sorry, dat was me even ontgaan. Ik dacht dat je bedoelde, of ik alles kon maken. Er staan nog diverse upgrades open. Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven en universiteiten hadden bij mij voorrang. Van de troepen kan ik de stoomreus nog upgraden en ook de bombardiers en de mortieren. Ik gebruik geen slingeraars, boogschutters en katapulten, dus die moeten allemaal nog, als ik niet meer weet, wat ik met mijn kristal moet aanvangen. Heeft weinig haast. Ook bij de schepen moeten er nog diverse upgrades plaats vinden. Maar gezien de huidige taktiek - een stad bezetten op dat eiland en van daaruit aanvallen of via een bondgenoot aanvallen - tracht ik eerst de troepen op te waarderen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




aanvraag van Pamfilius Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanvraag van Pamfilius   aanvraag van Pamfilius Emptywo 29 dec - 20:19

slotje er op, de beslissing is gevallen....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





aanvraag van Pamfilius Empty
BerichtOnderwerp: Re: aanvraag van Pamfilius   aanvraag van Pamfilius Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
aanvraag van Pamfilius
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» aanvraag
» aanvraag
» aanvraag
» Aanvraag Lootje
» Aanvraag BB

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
BadBoys :: Diplomatie :: Aanvraag doen (open topic)-
Ga naar: